Please reload

Please reload

מאמרים נוספים 

רכיבי אורח החיים הבריא

יש פתגם גרמני שאומר: "מוטב להיות איכר בריא מאשר קיסר חולה."

הבריאות אינה רק תלוית מזל. יש לנו יכולת להשפיע עליה, וכדי לשפרה מומלץ לסגל אורח חיים בריא. קיימים כמה רכיבים המשפיעים על הבריאות באופן ישיר ומשמעותי, ואליהם אני רוצה להפנות את הזרקור:

  1. תזונה:
    יש קונצנזוס על כך שתזונה משפיעה על הבריאות. במקום חלוקת המזונות ל"טובים" ו"רעים" (עליה יש ויכוחים חדשות לבקרים) אני מציעה מדד אחר – "מתאימים": לכל אחד מאתנו יש מאכלים המשפרים את בריאותו ומומלצים עבורו. זיהוי מאכלים אלו ויצירת תפריט המבוסס עליהם תגרום לגוף להפיק את המיטב מהמזון.

     

  2. שינה:
    העולם סובל ממחסור משמעותי בשעות שינה וחוסר שינה מהווה גורם להיווצרות רבים מהתחלואים שלנו. הכמות המומלצת לאדם בוגר היא מינימום 7 שעות שינה בלילה, והיא משתנה בהתאם לגיל, למגדר ולמצב הגופני.
    ריפוי ופעולות תחזוקה של כל תא בגוף מתבצעים באופן מיטבי בלילה בזמן השינה. חוסר בשינה מגביר את כמות הרעלים בגוף היות וקצב פינוי הפסולת איטי יותר מקצב הצטברותה. הוא גם גורם להשמנה, מעכב גדילה ופוגע בתפקוד הקוגנטיבי. לפעמים כדי לטפל ואף להעלים בעיות בריאותיות רבות מספיק רק לשפר את השינה! עוד על חשיבות השינה כאן

     

  3. פעילות גופנית:
    הנעת הגוף והאנרגיה הפנימית שלנו באמצעות פעילות גופנית היא בעלת חשיבות רבה. לא פעם אנו עלולים להעביר ימים שלמים בישיבה מול מחשב, מצב שגורם לתקיעות (סטגנציה) במערכות השונות של הגוף. לכן, כל סוג של פעילות גופנית הוא טוב ומועיל: מאומצת או רגועה, כל אחד בהתאם ליכולתו ולסגנונו, ובלבד שיהפוך לחלק משגרת החיים. פעילות גופנית קבועה מאטה הזדקנות, מונעת או מפחיתה סיכון למחלות, משפרת מצב רוח ומחזקת את הגוף והנפש.

     

  4. נשימה:
    כולנו נושמים כל הזמן, בלעדי זה נמות מיד. אך נשימות אלו צריכות להיות עמוקות, ועדיף דרך האף. על פי היוגה, חיי אדם נמדדים לא לפי מספר שנים, אלא לפי מספר הנשימות שהוקצבו לו. לפיכך, נשימות אטיות עוזרות לנו בהארכה של תוחלת החיים בנוסף הן משפרות גם את איכות החיים, אסביר כיצד: נשימות אטיות תוך תשומת לב לנשימות בעיקר בזמן משבר (כעס, לחץ, עלבון..) מכניסות הפוגה, מורידות מעט את לחץ הדם, מאפשרות חשיבה ומאטות את התגובה שלנו כך שהיא שקולה יותר ופחות אימפולסיבית.  גם אם קביעה זו נדמית בעינינו מוזרה, התועלת של נשימה אטית ועמוקה רבה ואיננה מוטלת בספק גם בחוגים המדעיים.

     

  5. הרמוניה:
    כך בחרתי לכנות את הקשר גוף-נפש, את כלל הרכיבים המנטליים והרגשיים: רגיעה, מציאת משמעות לחיים, אופטימיות, שמחה. לכל אחד דרכים המתאימות לו להשיג הרמוניה, ובכל מקרה היא רכיב לא פחות חשוב מארבעת האחרים בהשגת אורח חיים בריא והפקת התועלות ממנו.

 

"גוף בריא משמש לנפש כחדר אורחים. גוף חולה - כבית כלא" (פרנסיס בייקון).

כל אחד מהפרמטרים האלו הכרחי בהשגת אורח חיים בריא, וההתעמקות בהם היא עולם ומלואו. מחקרים חדשים מתפרסמים חדשות לבקרים, זאת במקביל לתורות עתיקות בנות אלפי שנים שגם להן גישה בעינין זה, וכל אחד צריך למצוא את הגישה המתאימה לו ביותר, לאמץ אותה, ולברר האם היא מתאימה לו ומשפרת את חייו, או שמא צריך לדייק אותה או להחליפה. בכל מקרה, המאמץ משתלם והתוצאה היא בריאות טובה, תפקוד תקין והפחתת התלות בגורמים חיצוניים בהשגת תחושת אושר וסיפוק.

 

אימון לאורח חיים בריא נוגע בכל תחומי החיים ומאפשר בהם צמיחה והרמוניה.

לפרטים נוספים על כך אנא צרו עמי קשר 054-4474132

 

 

 

Share on Facebook
Please reload

Please reload

תגיות
כל המאמרים
עקוב אחריי בפייסבוק
  • White Facebook Icon
להשארת פרטים

נוגה אפרתי

תזונה טבעית
ואימון לאורח חיים בריא

רח' בן אליעזר 9ב', חדרה

054-4474132

nogaefraty1@gmail.com

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now